مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

کتاب روش تحقیق نمونه موردی (case study research)

دانلود رایگان کتاب روش تحقیق نمونه موردی (case study research)


این کتاب 180 صفحه ای رابرت یین در سال 2003 به ویرایش سوم رسیده است. یین، در کتاب خود درباره تعریف مطالعه موردی به نقل از دوورژه می‌نویسد: اصطلاح مطالعه موردی معرف دو چیز است که در عمل با هم اختلاف دارند: نخست، یا موضوع بر سر تحلیل ژرف رفتار یک فرد است، چه از راه سند‌های شخصی و چه از راه مصاحبه‌های خاطرات. و این معنی اصل و دقیق مطالعه موردی است. دوم، در معنای گسترده‌تری، مطالعه موردی را به هرگونه بررسی تک نگاری که در باره یک حادثه یا تصمیم، یا درباره یک مورد خاص انجام می‌شود، اطلاق می‌کنند. رابرت یین در  کتاب خود، در تعریف مطالعه موردی می­گوید: مطالعه موردی، یک کاوش تجربی است، که از منابع و شواهد چندگانه برای بررسی یک پدیده موجود در زمینه واقعی‌اش در شرایطی که مرز بین پدیده و زمینه آن به‌وضوح روشن نیست، استفاده می‌کند. مطالعه موردی یکی از روش‌های تحقیق کیفی است و با توجه به این‌که یکی از ویژگی‌های عمده تحقیق کیفی، تمرکز آن بر مطالعه عمیق نمونه‌ی معیّنی از یک پدیده (که به آن مورد می­گویند) است، به‌همین دلیل، گاهی به پژوهش کیفی، پژوهش موردی نیز گفته می­شود. اگر چه این دو روش، مترادف یکدیگر نیستند، وجود این پژوهش موردی به‌عنوان یک رویکرد تخصصی از پژوهش علمی، به‌ویژه به‌عنوان واکنشی به درک محدودیت‌های پژوهش کمّی تکامل یافته است. تحقیق کیفی با داده‌‌هایی سروکار دارد، که واقعیت‌‌های مورد مطالعه را به‌صورت کلامی تصویری، یا امثال آن (نه کمّی و عددی) نمایان کرده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. این نوع تحقیق بر معنایی که افراد ذی­ربط (شرکت‌کنندگان در فرایند اجرای تحقیق) از پدیده مورد مطالعه در ذهن دارند، تاکید دارد.

حقوق‌دانان امریکایی این روش را همیشه برای بررسی حقوقی به کار برده‌اند، سپس روانشناسان این روش را مورد استفاده قرار دادند. روش موردی بیش از همه یک رویکرد است که بر اساس آن هر واحد اجتماعی همچون یک کل در نظر گرفته می‌شود. حال این واحد می‌تواند یک فرد، یک خانواده، یک نهاد اجتماعی یا حتی یک جامعه باشد.

روش تحقیق موردی تالیف یین ، که اکنون پیش روی شماست، یکی از خواندنی‌ترین و ساده ترین کتاب‌های روش تحقیق موردی است که توسط انتشارات سیج در کشور آمریکا منتشر شده است. امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه روش تحقیق  مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران، جامعه شناسانٰ، روانشناسان و رواندرمانگران قرار گیرد. 




برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://397.blogsky.com



لینک دانلود


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد