مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

تاثیر الگوی مشارکتی دانش آموز محور بر پیشرفت تحصیلی و اجتماعی

دانلود رایگان مقاله


تاثیر الگوی مشارکتی دانش آموز محور بر پیشرفت تحصیلی و

مهارت های اجتماعی کودکان


چکیده: هدف از پژوهش حاضر تاثیر الگوی مشارکتی دانش آموز محور بر پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی کودکان در پایه دوم ابتدایی، می باشد. بدین منظور با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده یک کلاس از آموزشگاه شهید آتشدست شوسف در سال تحصیلی 90-89 انتخاب شد و دانش آموزان به شیوه مشارکتی و دانش آموز محور بر اساس رخدادهای آموزشی گانیه و مراحل سازماندهی رویکرد مشارکتی دیوید جانسون و راجر جانسون  به مدت یک ماه آموزش دیدند. قبل از اجرایی الگوی تدریس دانش آموزان با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و چک لیست مشاهده محقق ساخته، مرکب از چک لیست تربیتی و همکاری گروهی ماگر(1972) و واگر و همکاران (1983)، ارزیابی شدند و سپس، سه ماه پس از اجرای طرح مورد ارزیابی قرار گرفتند. همچنین  در پایان دوره آموزشی نیز ارزیابی پیگیری انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که این روش در رابطه با آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی بعنوان راهکاری در جهت اجرای تدریس، موفق و مؤثر می باشد، زیرا با توجه به پژوهش انجام شده یادگیری مشارکتی پذیرش اجتماعی افراد را  بهبود بخشیده و در حین اجرا احساس عدم قابلیت را اصلاح و به فرد اعتماد به نفس می دهد. این یافته ها لزوم توجه بیشتر به یادگیری مشارکتی دانش آموز محور و پیامدهای ناشی از آن را برای دانش آموزان نشان می دهد.

 

لغات کلیدی: یادگیری مشارکتی، دانش آموز محور، مهارت های اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، کودکان


دانلود مقاله 


خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


نظرات 7 + ارسال نظر
نامی جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 13:29

سلام
لطفا سن و سال با تصویرتونو بذارید .چون تو برقراری ارتباط تاثیر داره .
مرسی

مرضیه شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 12:34

عجب صبری خدا دارد !اگر من جای او بودم .همان یک لحظه اول که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ،جهان را با همه زیبایی و زشتی ،بروی یکدگر ویرانه میکردم .عجب صبری خدا دارد !اگر من جای او بودم،که در همسایه ی صدها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش میدیدم ،نخستین نعره مستانه را خاموش آندم ،بر لب پیمانه میکردم ،عجب صبری خدا دارد !اگر من جای او بودم ،که میدیدم یکی عریان و لرزان، دیگری پوشیده از صد جامه رنگین ،زمین و آسمان را ،واژگون ، مستانه میکردم .عجب صبری خدا دارد !

مرضیه جمعه 24 شهریور 1391 ساعت 12:43 http://www.gojagurt.blogfa.com

با سلام از زحمات شما و مطالب خوبتون تشکر می کنم

هانیه پنج‌شنبه 30 شهریور 1391 ساعت 14:04

سلام امیدوارم خوشحال و سلامت باشید
من هانیه ام 27 سالمه کارشناسی حسابداری روزانه دانشگاه چمران خوندم.3سالی هست فارغ التحصیل شدم و دارم کار می کنم.حقوقش بد نیس اما خوب هم نیس.اولش کار خیلی برام مهم بود اما بعد از 3سال واقعا خسته شدم از کارحسابداری.یه کار روتین و بی روحه .توی یه اتاق با اعداد و ارقام.حقوق خیلیبرام مهم نیس.حسابداری رو دوس دارم اما عاشقش نیستم.اما خیلی خیلی خیلی به دندونپزشکی علاقه دارم وقتی میرم مطب یه دندون پزشک تا چند روز افسرده ام .همه اش میگم کاش همون موقع نمی رفتم حسابداری ودوباره کنکور میدادم.کاش برمیگشتم 7سال قبل.حالا یه فکری تو سرم افتاده که دوباره کنکور بدم خیلی از همه جا تحقیق کردم .خیلیا بهم میگن برو دنبال علاقه ات.از خودم هم یه جورایی مطمئنم که میتونم بیارم.(شبانه اشو چون روزانه مجاز نیستم)واقعن تو بدشرایط روحی هستم نمیدونم می تونم فقط با علاقه درسای سخت پزشکی رو پاس کنم یا نه و از طرفی رو سنم خیلی فکر میکنم که وقتی فرضا مدرک دندونپزشکی بگیرم 34 سالم میشه! موندم ارشد رشتمو برم یا دوباره کنکور بدم چون طبق برنامه ریزی بلندمدتم فقط امسال رو گذاشتم برا درس و کنکور بقیه ی زندگیمو میخام خوش بگذرونم البته اگه هیچکدوم از کنکورا رو قبول نشم!

حالا ازتون خواهش میکنم شما بهم یه مشاوره بدین.نظرتون خیلی برام مهمه.سر دو راهی موندم کمکم کنید.ممنونم

مرضیه جمعه 31 شهریور 1391 ساعت 17:30 http://gojagurt.blogfa.com

همیشه یک ذره حقیقت پشت هر"فقط یه شوخی بود" هست.
یک کم کنجکاوی پشت "همین طوری پرسیدم" هست.
قدری احساسات پشت "به من چه اصلا" هست.
مقداری خرد پشت "چه میدونم" هست.
و اندکی درد پشت "اشکالی نداره" هست.

faez پنج‌شنبه 11 آبان 1391 ساعت 10:39

چرا lمقاله اینگلیسیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
پول ترجمه ندارم!!!!!!!!!!!!!1

سلام ترجمه مقاله هم در همین وبلاگ هست

احمد جمعه 29 خرداد 1394 ساعت 22:55

سلام. اگه میشه لطف کنید ترجمه شده مقاله تاثیر الگوی مشارکتی دانش آموز محور بر پیشرفت تحصیلی رو توی وبلاگ قرار بدید.

سلام
ترجمه این مقاله در سایت می باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد