مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

بیش فعالی کودکان

ADHDیا اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود ۱۰-۸ درصد کودکان را مبتلا می کند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل می کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند.

 


 

   

ادامه مطلب ...

نحوه نوشتن پروپوزال:


خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.


توجه:
مسئولیت سوء استفاده از  تمامی فایلها و یا تصاویر ، آدرس این وبلاگ و یا رایانامه این وبلاگ و ... که از طریق سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایر کاربران یا وبلاگهای دیگر فرستاده یا رد و بدل میشوند بر عهده نویسنده این وبلاگ  نمیباشد و این وبلاگ  در قبال این گونه مسایل هیچ تعهدی در زمینه سوء استفاده از مطالب و محتوی و یا عنوان وبلاگ ندارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما پس از دریافت خبر، نظر و پیشنهاد از طریق این وبلاگ، از صحت آنها اطمینان کسب نمایید.



نحوه نوشتن پروپوزال:

الف- عنوان موضوع پژوهش: بصورت یک جمله واضح و روشن عبارت موضوع پژوهش در ابتدا بیان می شود که البته متغیرهای اصلی پژوهش در جمله عنوان موضوع بکار گرفته می شود.

ب- نوع پژوهش که از نظر هدف (کاربردی یا بنیادی) و از نظر ماهیت و روش در ابتدای طرح تحقیق آورده می شود.
پس از بیان دو مورد فوق موارد زیر برای تشریح اجزای طرح تحقیق آورده می شود:


ادامه مطلب ...

طرحواره درمانی

ناسالم وروانزاد است که زیر بنای سبک زندگی بشمار می روند. درحوزه ی شناختی تعاریف زیادی از طرحواره اراﺋه شده است به طور کلی طرحواره را همچون باور های بنیادینی تعریف می کنند که تشکیل دهندۀ دیدگاه فرد دربارۀ خود، جهان اطراف ودیگران است. سگال، باجمع آوری چندین پژوهش دربارۀ طرحواره ها تعریف زیر را ارائه می دهد «عناصر نظام مندی از واکنش ها وتجارب گذشته که پیکرۀ نسبتا منسجم وپایداری را از دانشی شکل می دهند که می تواند ادراک ها وارزیابی های بعدی راهدایت کند.»                                                                                          

 طرحواره درمانی، اصول ومبانی مکتب های شناختی- رفتاری، دلبستگی گشتالت، روابط شی، سازنده گرایی وروانکاوی رادرقالب یک مدل درمانی ومفهومی ارزشمند تلفیق کرده است.درمان طرحواره محور برای درمان بیمارانی که اختلال شخصیت مرزی،خود شیفته، اجتنابی، وابسته، وسواسی، اجباری، منفعل پرخاشگرونمایشی دارند بکار می رود. فنون درمان  طرحواره محورهمچنین برای جلوگیری ازعود افسردگی، اختلال اضطرابی، سوء مصرف موادوبرای درمان بدرفتاری روان شناختی وجسمی اختلال های خورد وخوراک ودرد مزمن می تواند به کار گرفته شود. مدل طرحواره محور تلفیقی ابتکاری از رفتاردرمانی شناختی با گشتالت بوسیله یانگ است این مدل درواقع گسترش مدل سنتی رفتار درمانی شناختی است که بیشتربررابطهً درمانی،تجربهً عاطفی و بحث اولیه زندگی تاکیددارد.

خلاصه ای ازهفت ویژگی بیمارانی که برای موفقیت درشناخت درمانی کوتاه مدت باید واجداین خصوصیات باشند:

ادامه مطلب ...