مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

نکاتی چند در مورد ازدواج

۱ – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. ( ضرب المثل اسکاتلندی)

دقیقاً مشخص نیست اشاره به کدام موضوع دارد. تو مملکت ما که واقعاً این مثال نقض داره. وقتی تلویزیون یه زنی رو نشون داد که با یک جانباز ازدواج کرده بود که نه دست داشت و نه پا و نه چشم(سبحان‌الله) فکر نمی‌کنم هیچ عقل اسکاتلندی ای بتونی این قضیه رو بفهمه!!!

 

۲ – هر کس با زنی به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وی واگذار کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبایی ازدواج نماید، در او چیزی را که خوشایند او نیست، خواهد دید. و هر که با وی به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامی این مزایا را برای او جمع می‌کند. (پیامبر اکرم-وسایل الشیعه)

واقعاً عالی است. پر از حکمت. از چند بحث اصلی تشکیل شده : یکی ازدواج به خاطر پول، یکی بخاطر زیبایی، و یکی بخاطر دین و خدا. کسی که با زنی بخاطر پولش ازدواج کند، هیچگاه نمی‌تواند طرف مقابل را دوست داشته و به او عشق بورزد. (البته این موضوع در ازدواج زن با مرد بخاطر پول کمتر خود را نشان می‌دهد) در این مواقع زن برای مرد تنها ابزاری است برای رسیدن به هدف. لذا با کوچک‌ترین نوسان در ثروت زن، نشانه‌های ناسازگاری مرد بروز می‌کند. در اینگونه شرایط امکان خیانت مرد به همسرش، بسیار بسیار بالاست.

اما ازدواج بخاطر زیبایی، مدت بسیار طولانی است که تمایل داشته ام در مورد این موضوع بنویسم. ولی ترسیدم دوستان به خودشان بگیرند که من دارم چه کسی را می‌گویم. حال خوب و دقیق بخوانید. زیبایی اگرچه موهبتی بس گرانقدر در نزد دختران است، ولی باید توجه داشت که تهدیدی بسیار قوی تر و سنگین تر نیز به حساب می‌آید. یقین بدارید پسرهایی که برای خواستگاری شما می‌آیند و در جلسه اول اعلام رضایت می‌کنند، تنها بدلیل جاذبه شما و علقه جنسی خود دست به چنین انتخابی زده اند. لذا حتی در بهترین شرایط نیز سعی در شناخت بیشتر طرف مقابل، و شناساندن بیشتر خود به او داشته باشید. یادمان نرود، زیبایی غرور و خودشیفتگی نیز با خود به همراه می‌آورد. پس فریب این دیو هزارسودا را نخورید. و بدانید که طاووس، خود چون پای خود را بیند، فریفته جمال خود نشود.

دختران زیبا باید همیشه آماده رقابت با رقبای بیرون از خانه خود باشد. چون مردی که با حس زیبایی شناسی شما را انتخاب کرده، سال‌ها بعد یکی جوانتر از شما او را مجذوب خود خواهد ساخت.

اگر زیبایی خدادادی در وجود شما هست، شکر آن را بجای آورید ولی از به نمایش گذاردن آن در برابر مشتریان بپرهیزید که جز بازیگر خیالات لاابالی‌گرایانه مردان شدن و اذیت و آزار خودتان(توسط نگاه‌های هیز و رفتارهای پست مردان) هیچ بهره دیگری برایتان نخواهد داشت. خیلی ساده بین نباشید و از این حرف تنها خود را با نوع حجاب گول نزنید. چه بسیار چادرهایی که تنها بخشی از آرایش و آذین لباس افرادند و نه پوشش، و چه بسیار مانتوهایی که بدلیل رفتار با شخصیت صاحبان خود، به هیچ مریضی اجازه تعرض نمی‌دهند. (البته بسیاری از متلک‌ها و تعرضات تنها جنبه چراغ سبز مردان برای ارتباط را دارد که چنین برخوردهایی برای هر دختری پیش می‌آید و به لباس ربطی ندارد.)

در انتها پیامبر از ازدواج بخاطر دین و خدا صحبت به میان آورده اند. به تحقیق چنین ساختاری که یک حاکم و سوم شخص مستقر در خانه دارد(خدا و کتاب خدا) از پایدار ترین ساختارهای خانوادگی است. در اینجا مرد و زن در هر مشکلی به قران و معارف آن مراجعه می‌کنند و مشکلات را برطرف می‌کنند. هیچ منافاتی نیز با عشق به یکدیگر پیش نمی‌آید، تنها شاخصی برای تقویت آن عشق در میان می‌آید.

 

3 – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی . (شارل بودلر)

این رو خیلی از دوستان که نوشته‌های من را خام می‌دانند به من بارها گفته اند!!!!!!!!!!!!!!! خیالی نیست. ما هم بالاخره در شرایط اظهار نظر قرار می‌گیریم. حالا یکماه دیگه یا 5 سال دیگه، بالاخره این شتریه که ...

اما به نظر من، اینجا منظور اظهار نظر درباره چیزهایی است که بعد از ازدواج اتفاق می‌افتد. مثل عشق واقعی، زندگی به عنوان یک خانواده ، تعهد و مسئولیت، مادر بودن و ...

 

۴– دوام ازدواج یک قسمت رویِ محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا. (ضرب المثل اسکاتلندی)

این اسکاتلندی‌ها این یکی را خیلی خوب بیان‌کرده اند. نکته مهم این است که شاید چهار پنج تا از اون 9 تا بخاطر عشق و علاقه طرفین به هم نباشد، بلکه به علت تعهدی است که دو طرف نسبت به خانواده، پیمان ازدواج، فرزندان و ... با یکدیگر بسته اند. لذا در دنیای امروز غرب و حتی ایران متجدد، ازدواج‌ها دوامی ندارد.

 

5 –  ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد. ( مثل سانسکریت )

در مردان بروز بیشتری این تکامل دارد و فرد را متعهد می‌کند و از راه تعهد شاید تمامی تکامل‌ها شکل می‌گیرد. افراد مجرد تکامل یافته معمولاً موفق به تقویت تعهد خود شده اند.

 

۶– زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند . (ضرب المثل آلمانی )

کلی از خواب‌ها و غصه‌ها را هم از سر ملت می‌پراند.

 

۷– ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد. ( مارک تواین )

البته در صورت ثبت کردن آن. چون باهم بودنی که الآن در دنیا رواج دارد هیچ اعتباری در بیرون از خود دو نفر ندارد.

 

۸– ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی . (ولتر )

اما هنوزم به نظر من مزه آدامس SHOCK داره. اولش یه ترشی اساسیه خوش‌مزه داره و اگه تحملش کنی و به جویدن ادامه بدی، همه چی شیرین میشه، ولی اگه آدامس رو بندازیش بیرون تا مدت‌ها مزه خیلی ترشش اذیتت می‌کنه، تو ازدواج هم اگر نا ملایمات و مشکلات را تحمل نکنی و فرافکنی کنی، یک عمر تمام زندگی خود را به باد می‌دهی!!

 

۹–  کسی که مهریه‌ای (برای زن قرار دهد) و قصدش این باشد که به او ندهد، او همانند دزد است. (امام صادق- فروع کافی)

خیلی حدیث جالبیه. یادمون باشه، خانواده دختری که مهریه را آنچنان بالا می‌گیرند که پسر توان پرداخت آن را ندارد، خود نیز شریک دزدند. دو شب پیش شنیدم یکی از دوستان مدرسه ام که وضع مالیشون هم خیلی خوبه ازدواج کرده، خانواده زنش مصر بوده اند که مهر باید فقط یک سکه باشه!!! آره فقط یکی! تازه اینا هی چونه می‌زدند که حالا بزار 14 تا باشه، خانواده دختر می‌گفتند که نه!!!!

من که تنها چیزی رو می‌پذیرم که در زمان ازدواج توان پرداختش رو داشته باشم. همین.

 

۱۰-  بیدار ماندن در شب روانیست مگر در سه مورد: اول تلاوت قران، دوم تحصیل علم (مطالعه)، سوم بردن عروس به خانه داماد. (پیامبر- وسایل الشیعه)

این شاید خیلی قیافه اش به جملات حکیمانه نخوره ولی برای من خیلی جالب بود. دو تا اولی پر از معرفت و فیض هستند، قاعدتاً سومی هم نباید بی‌ربط باشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
معصومه دوشنبه 24 اردیبهشت 1386 ساعت 11:30 http://setayeshsa.persianblog.com

جالب بود...و هست ..من هم مشاوره خانواده خوندم ...در زمینه انتخاب همسر و رازهای موفقیت هم در ازدواج خیلی کار کردم.خوشحالم که همچین وبلاگی دارید حتما لینکتوت را اضافه میکنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 خرداد 1387 ساعت 15:37

سلام. همچین نوشته بودین فکر کردم خودتون ازدواج کردین ولی از مطالب این قسمت معلوم شد تا وقت نوشتن اینا ازدواج نکردین. به هر حال جالبند و شاید مفید. چه جوری میشه در مورد ازدواج با شما مشاوره کرد؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد