مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

استفاده از مطالب و محتوا با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است

دانلود رایگان کتاب نظریه های شخصیت جس فیست و گریگوری فیست

دانلود رایگان کتاب نظریه های شخصیت نوشته جس فیست و گریگوری فیست.  نظریه های شخصیت  فیست و فیست کتابی است که با زبانی ساده به تبیین آرا نظریه پردازان حوزه روانشناسی پرداخته است. فصل اول کتاب مقدمه ای است برای درک واژگانی که در فصول بعدی کتاب مورد استفاده قرار می گیرند. در این فصل نویسندگان کتاب منظور خود را از واژگانی چون “شخصیت”، “نظریه”، “فرضیه” و مواردی از این نوع روشن کرده اند. 


نویسنده: جس فیست و گریگوری فیست   

زبان: انگلیسی                           
ناشر اصلی: McGraw−Hill Companies, Inc.
قطع:
شومیز
تعداد صفحات: 647صفحه
سال انتشار: 2008
ویرایش: هفتم
شابک:  
ISBN−10: 0−39−043533−3 ISBN−13: 978−0−39−043533−0

توجه:

مسئولیت سوء استفاده از  تمامی فایلها و یا تصاویر ، آدرس این وبلاگ و یا رایانامه این وبلاگ و ... که از طریق سایت ها و وبلاگ های دیگر به سایر کاربران یا وبلاگهای دیگر فرستاده یا رد و بدل میشوند بر عهده نویسنده این وبلاگ  نمیباشد و این وبلاگ  در قبال این گونه مسایل هیچ تعهدی در زمینه سوء استفاده از مطالب و محتوی و یا عنوان وبلاگ ندارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم حتما پس از دریافت خبر، نظر و پیشنهاد از طریق این وبلاگ، از صحت آنها اطمینان کسب نمایید.

 
استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.


برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید

کلمه  عبور: http://397.blogsky.com

لینک دانلود
 
 در ادامه این فصل آمده است که برداشت هر نظریه پرداز از انسان در شش بعد مورد بررسی قرار می گیرد. اولین بعد “جبرگرایی در برابر انتخاب آزاد” است. سوال اصلی آن است که آیا نیروهایی که کنترلی بر آنها نداریم شخصیت و رفتار ما را تعیین می کنند یا آنکه ما می توانیم چیزی باشیم که آرزویش را داریم؟ بعد دوم، “بدبینی در برابر خوشبینی” است. آیا افراد محکوم اند که زندگی فلاکت باری داشته باشند یا اینکه می توانند از لحاظ روانی سالم باشند؟ سومین بعد “علیت در برابر غایتمندی” است. در غایتمندی بدنبال توجیه رفتار بر حسب اهداف یا مقاصد آینده می رویم در حالیکه در علیت رفتار انسان حاصل تجربیات گذشته فرض می شود. به عبارتی آیا علت اینکه افراد به این صورت رفتار می کنند ناشی از اتفاقاتی است که در گذشته برای آنها رخ داده یا چون آنها در مورد آنچه در آینده روی خواهد داد انتظاراتی دارند، این گونه رفتار می کنند. چهارمین بعد به بررسی عوامل تعیین کننده “هشیار در برابر ناهشیار” می پردازد. آیا افراد از کاری که انجام می دهند و این که چرا آن را انجام می دهند آگاه اند یا آنکه نیروهای ناهشیار بر آنها تاثیر می گذارند؟ بعد پنجم به عوامل تاثیرگذار “زیستی در برابر اجتماعی بر شخصیت” مربوط می شود. در این بعد بررسی می شود که آیا ویژگی های شخصی بیشتر حاصل وراثت است یا محیط آنها را تعیین می کند؟ موضوع ششم، “بی همتایی در برابر شباهت” است. آیا در بررسی شخصیت باید بر صفاتی متمرکز باشیم که باعث می شوند افراد شبیه هم باشند یا اینکه به بررسی صفاتی بپردازیم که افراد را از یکدیگر متمایز می کند؟
موارد فوق مواردی است که نظریه پردازان شخصیت را از هم متمایز می کند. در فصول بعدی کتاب به بررسی آرا ۱۹ تن از متفکران بزرگ نظریه پرداز شخصیت پرداخته می شود. در بخش ابتدایی هر فصل تاریخچه ای از زندگی متفکر ارائه شده و در ادامه در شش بعد یاد شده به بررسی آرا وی پرداخته می شود. آوردن تاریخچه زندگانی متفکران از آن جهت حائز اهمیت است که با خواندن آن در می یابیم که زندگی شخصی این متفکران تاثیر شگرفی بر نظریه های آنان گذاشته است.



 
نظرات 8 + ارسال نظر
سمیرا یکشنبه 9 مهر 1391 ساعت 10:53

سلاااام
خیلی دنبال این کتاب گشته بودم
کتابای دیگه رو هم میتونید بزارید؟؟؟
ممنووووون

سمیرا یکشنبه 9 مهر 1391 ساعت 10:55

واااای این که زبووون اصلیه

bahar دوشنبه 19 اسفند 1392 ساعت 19:34

لطفا کتابای دیگه هم بزارید.

nima سه‌شنبه 10 تیر 1393 ساعت 20:18

سلام..خسته نباشید....خواهش می کنم فایل ترجمه شدشو بزارین...خیلی دلم می خواد این کتابو بخونم

نارنجک جمعه 7 آذر 1393 ساعت 12:52

دارم منفجرمیشم.آخه به کی بگم چقدرخوشحال شدم که میتونم کتاب فیست رو دانلود کنم اخه پول ندارم شهرستان ماهم کتابخونه نداره دو ماه دیگه هم آزمون ارشده...اینم شانس من دارم.این که زبان اصلیه ...انتظارنداری که تشکر هم بکنم

مریم زارع پور سه‌شنبه 12 آبان 1394 ساعت 20:23

سپاس فراوان دکتر جان
خیلی عالی بود
موفقیتتان روز افزون

لیلا شنبه 29 آبان 1395 ساعت 13:39

سلام چرا انگلیسی و فارسی ترجمه نشده

صیدی پنج‌شنبه 16 دی 1395 ساعت 01:15

ممنون عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد